Ontevreden klanten, samenwerkingsproblemen met collega’s, onduidelijkheid over visie of opdrachten, problemen in de afstemming en inefficiënte coördinatie. Dit zijn vandaag de dag nog veelvoorkomende verschijnselen bij veel bedrijven, ook in de sector Techniek.

Vaardigheden op gebied van communicatie en klantgericht ondernemen zijn een must om de productiviteit en werksfeer te verbeteren en de omzet te verhogen. Deze vaardigheden zijn te ontwikkelen, mits de werknemer beschikt over de basisvaardigheden. ‘Soft skills’ is de term die wij gebruiken om de communicatieve en ondernemende vaardigheden onder de knie te krijgen.

 

Leerdoelen

De deelnemer leert onder andere:

  • Effectief communiceren;
  • Effectief doelen stellen;
  • Problemen van klanten oplossen.

 

Voor wie?

Voor zowel werknemers als werkgevers in het (technische) bedrijfsleven.

Met ingang van 2020 krijgen onze leerlingen allemaal een training SoftSkills voor techneuten. Deze training is geïntegreerd in de lessen.